Zamknij
wyszukaj na stronie

Optymalizacja kontroli ruchu pojazdów w firmie z sektora surowców odnawialnych

Logo Stora Enso

Niezawodne zarządzanie ruchem pojazdów na terenie dużych obiektów produkcyjnych stanowi kluczowy element efektywnego funkcjonowania firmy. W niniejszym case study przedstawimy wpływ autoryzacji i kontroli ruchu pojazdów na działalność i bezpieczeństwo jednej z kluczowych firm, która działa w branży surowców odnawialnych. W jaki sposób nasze wdrożenie przyczyniło się do optymalizacji logistyki, zwiększenia poziomu bezpieczeństwa oraz usprawnienia codziennych operacji wewnątrz obiektu?

Opisywane w tym case study prace realizowaliśmy dla kolejnego międzynarodowego Klienta w naszym portfolio. To firma Stora Enso, która związana jest z sektorem biogospodarki, specjalizująca się w dostarczaniu materiałów odnawialnych do produkcji opakowań, biomateriałów, drewnianych konstrukcji oraz surowców dla przemysłu papierniczego. Ponadto jest jednym z największych na skalę światową prywatnych właścicieli lasów. Firma powstała w 1998 roku w wyniku połączenia fińskiego przedsiębiorstwa Enso Oyj i szwedzkiego przedsiębiorstwa Stora Kopparbergs Bergslagen Aktiebolag (STORA). W Polsce działa od sierpnia 2001 roku, zatrudniając ponad 300 pracowników w 5 zakładach.

Klient poszukiwał sprawdzonego rozwiązania do autoryzacji i śledzenia ruchu pojazdów na terenie jednej ze swoich siedzib. W głównej mierze oczekiwał od nas możliwości pełnej obsługi firm zewnętrznych oraz gości wraz z kontrolą dostępu. W firmie potrzebny był więc system do zarządzania wjazdami i wyjazdami oraz preawizacji i awizacji. Podczas rozmów okazało się także, że ważne jest śledzenie także ruchu pojazdów pracowników, którzy wjeżdżają na teren zakładu. Całość miała być kontrolowana dzięki szlabanom umieszczonym na wszystkich bramach prowadzących na teren obiektu (7 wjazdów).

Aby móc w pełni odpowiedzieć na problemy oraz oczekiwania Klienta zdecydowaliśmy się na wdrożenie modułu UNIS KWW — Księga Wejść i Wyjść. To nowoczesne oprogramowanie służące do rejestracji przybycia na teren firmy oraz wyjazdu osób różnego typu, takich jak: goście, serwisanci, kierowcy czy pracownicy firm zewnętrznych. Co ważne system KWW współpracuje z czytnikiem dokumentów, umożliwiając rejestrację nowej osoby w zaledwie kilkanaście sekund. Za pomocą tabletu i elektronicznego podpisu użytkownik może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych, potwiedzieć, że zapoznał się z procedurami dotyczącymi przeciwpożarowymi czy obowiązkowym szkoleniem z zakresu BHP. Dodatkowym modułem jest UNIS SKD, który pozwala na nadawanie uprawnień dostępowych.

Bramy zostały wyposażone w kamery LPR wspierane przez oprogramowanie numberOK pozwalające na rozpoznawanie tablic rejestracyjnych — gdy dane numery widnieją w systemie jako uprawnione do wjazdu, szlabany podnoszą się automatycznie. Ponadto istnieje możliwość uzyskania dostępu przez aplikację na telefonie, która poprzez Bluetooth łączy się z wysokiej jakości czytnikami Rosslare AY-K35, a także dzięki tagom RFID naklejanym na szybę, które odczytywane są przez anteny RFID Rosslare z serii AY-U. Dzięki zakupowi programatora tagów RFID UHF Klient może samodzielnie konfigurować naklejki dla pracowników, bez konieczności składania zamówienia u nas oraz oczekiwania na dostawę. Dzięki 3 możliwościom uzyskania autentykacji istnieje małe ryzyko zatrzymania ruchu na terenie firmy na skutek awarii. Na płynność działania wpływa także wykupiona przez Klienta opieka serwisowa, która pozwala na szybkie rozwiązywanie ewentualnych problemów z działaniem systemu.

Aby móc odpowiedzieć na wszystkie potrzeby Klienta w zakresie zarządzania wjazdami na teren firmy, wykonaliśmy dla niego prace pozwalające na integrację KWW z aktualnie wykorzystywanym synchronizatorem do wymiany danych w obszarze awizacji, co pozwala mu na usprawnienie działania w zakresie awizacji.

Co ważne, w firmie Stora Enso nie tylko przeprowadziliśmy prace związane z oprogramowaniem, ale także wykonaliśmy konfigurację urządzeń oraz montaż okablowania teletechnicznego. Naszą realizację można zdecydowanie nazwać kompleksową.

Musimy przyznać się, że w czasie prac napotkaliśmy na pewne trudności. Związane były one z wieloskładnikową autoryzacją, integracją z systemem Klienta do awizowania pojazdów oraz z tworzeniem modyfikacji systemu. Nasz Dział Techniczny dołożył wszelkich starań, aby mimo tych utrudnień poszczególne etapy prac były prowadzone zgodnie z harmonogramami. Było to szczególnie ważne, ponieważ było to wieloetapowe wdrożenie trwające kilka lat, ostatnie prace związane z rozbudową systemu zakończyły się niespełna rok temu.

Efektem wdrożenia jest wieloskładnikowy system autoryzacji ruchu pojazdów na terenie zakładu. Tak jak założono na etapie planowania prac, jeśli jedna technologia zawiedzie, np. tablice rejestracyjne będą zabrudzone i nie będzie można ich odczytać za pomocą kamer, to wówczas można skorzystać z alternatywnych metod autoryzacji (RFID, Bluetooth). Dzięki zastosowaniu naszego rozwiązania uniemożliwiono wejście lub wjazd na teren zakładu nieuprawnionym osobom. W systemie znaleźć można informacje, jaka firma zewnętrzna znajduje się na obiekcie i czy ma ona uprawnienie, aby na nim przebywać, co znacząco zwiększa zabezpieczenia na terenie firmy, nie tylko w kwestii ochrony mienia, ale i także bezpieczeństwa fizycznego pracowników oraz gości z zewnątrz. Ponadto ścisła kontrola ruchu pojazdów umożliwia ich płynniejszy przepływ na terenie firmy. Szlabany automatyczne, sterowane przez systemy kamery LPR, eliminują opóźnienia związane z ręcznym otwieraniem bram, co przyspiesza wjazd i wyjazd pojazdów. To z kolei redukuje czas oczekiwania oraz zwiększa efektywność logistyczną. Kolejnym ważnym aspektem jest to, że śledzenie ruchu pojazdów pozwala na lepsze planowanie zasobów wewnątrz firmy. Na podstawie danych dotyczących wjazdów i wyjazdów można zoptymalizować zarządzanie magazynem, kontrolować poziom zapasów oraz podejmować decyzje pozwalające na efektywniejsze rozlokowanie dostaw.

Zaufali nam

Kontakt

Godziny otwarcia biura:
pon - pt 9.00 do 16.30

Wsparcie techniczne:
pon - pt 9.00 do 16.00

autoid@autoid.pl
+48 12 260 16 50
ikona kontaktu
Masz pytania?
Skontaktujemy się z Tobą!
Chcesz wiedzieć więcej? - wypełnij formularz, a my skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji odpowiedzi na zadane pytanie. Wyświetl pełną treść zgody.
Kontakt
X
Chcesz wiedzieć więcej? - wypełnij formularz, a my skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji odpowiedzi na zadane pytanie. Wyświetl pełną treść zgody.
Zarządzaj plikami cookies